آیا می‌دانید نشستن به‌اندازه سیگار کشیدن مضر است؟

نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان shahjahan و آدرس shahjahan.loxblog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 77
بازدید هفته : 156
بازدید ماه : 418
بازدید کل : 230188
تعداد مطالب : 165
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

هفت شیوه صحیح نشستن پشت میز

مطالعات و تحقیقات زیادی انجام‌گرفته که همه آن‌ها می‌گویند نشستن به‌اندازه سیگار کشیدن مضر است «و یا» بی‌تحرک بودن دو برابر چاقی کشنده است، اما آیا ما تابه‌حال کاری دراین‌باره کرده‌ایم؟

ما باید به خاطر سلامتی خودمان هم شده، نحوه صحیح نشستن در محل کارمان را در الویت قرار بدهیم.

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که حتی ساعت‌ها ورزش کردن بعد از کار، آسیبی که براثر بی‌تحرکی در ساعات کاری ایجادشده است را جبران نمی‌کند. پس تمام افراد چه تنبل‌ها و چه آن‌هایی که حتی پنج بار در هفته ورزش می‌کنند، باید فکری درباره بی‌تحرکی در محل کارشان بکنند.

اجازه ندهید که شغلتان، میزان تحرک شمارا تعیین کند. در اینجا هفت روش ساده که به شما کمک می‌کند زمانی که پشت میز کارتان نشسته‌اید تحرک داشته باشید را معرفی می‌کنیم.

بلند کردن پاها

نچسبیدن به میز کارتان به مدت نه ساعت در روز، ممکن است غیرقابل‌اجتناب به نظر برسد؛ اما همان‌طور که در تحقیقات مشخص‌شده، برای سلامتی‌تان مضر است. به گزارش بی.بی.سی ممکن است باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دوم، سرطان و بیماری‌های روحی شود.

همچنین مشخص‌شده که ممکن است باعث کمردرد و پشت‌درد شود، به‌خصوص در میان جوانان. طبق مطالعات انجام‌گرفته، تقریباً نصف افراد بین 16 تا 24 سال مبتلابه گردن درد و پشت‌درد هستند؛ اما راه‌هایی برای بیشتر تحرک داشتن وجود دارد. می‌توانید با تکان دادن پاهایتان کمی تحرک داشته باشید. پشت صندلی را به عقب هل بدهید و پاهایتان را تا جایی که می‌توانید دراز کنید و به جلو بکشید. یکی از پاها یا هر دوپایتان را به این صورت بلند کنید و به مدت 10 ثانیه نگه‌دارید. سپس پاهایتان را پایین بیاورید. این کار را 15 الی 20 بار تکرار کنید. این کار باعث تقویت عضلات می‌شود. اگر این کار برایتان خیلی آسان به نظر می‌رسد، می‌توانید پاهایتان را از داخل دسته کیفتان رد کنید و سپس پاهایتان را درحالی‌که وزن کیف روی آن‌ها است، بالا ببرید.

چرخش با میز

آیا می‌دانستید که فقط با انجام یک حرکت بسیار ساده، عضلاتی به محکمی و سفتی آهن داشته باشید؟ اگر می‌خواهید واقعاً از یک روش خلاقانه استفاده کنید، می‌توانید این کار را امتحان کنید. دستتان را روی لبه میز بگذارید، پشتتان را صاف نگه‌دارید و کف پاهایتان کاملاً روی زمین قرار داشته باشد، حال با صندلی‌تان به سمت راست و سپس به سمت چپ بچرخید، طوری که فقط بالاتنه‌تان حرکت کند. نفس عمیق بکشید و این کار را برای هر سمت 10 بار تکرار کنید. با انجام دادن این کار کشش را در عضلاتتان احساس می‌کنید. اگر از پشت‌درد رنج می‌برید این کار کمکتان می‌کند بهتر شوید. پشت‌دردتان به خاطر ضعیف بودن عضلات پشت است، پس با تقویت آن‌ها می‌توانید این درد را کاهش دهید.

شیب کششی

اگر صندلی کار شما، صندلی چرخ‌دار نیست، ناراحت نباشید، همکاران شما به حرکت کششی که می‌توانید انجام دهید حسادت می‌کنند. اگر صندلی‌تان سفت و محکم است (طوری که وقتی می‌خواهید حرکت کششی انجام بدهید خم و کج نشود)، روی یک لبه صندلی بنشینید، پاهایتان را صاف کنید، دست‌هایتان را در کنار بدنتان قرار دهید و سعی کنید بالاتنه‌تان را خم‌کنید و به نزدیکی زمین برسانید. این حرکت را 15 بار انجام دهید.

اگر احساس می‌کنید که انجام این حرکت خیلی رمزینگی‌تان است می‌توانید یک دمبل هم در دست بگیرید. اگر دمبل ندارید به‌جایش می‌توانید از ظرف نهارتان و یا یکجا مدادی استفاده کنید.

تغییر صندلی

شیوه صحیح نشستن

از زمانی که صحبت‌ها درباره خطرات بی‌تحرکی آغازشده است، پیشنهاد‌ها بسیاری برای یک میز جایگزین بهتر داده‌شده است. میزهای سرپایی از همه محبوب‌تر بوده‌اند. البته خیلی‌ها می‌گویند که ایستادن روی پاها آن‌هم به مدت طولانی در روز باعث پادرد و کمردرد می‌شود.

 کمپانی تکنو جیم یک کمپانی ایتالیایی است و به خاطر تجهیزات ورزشی مرغوبش، معروف است. در این کمپانی برای سلامت کارکنان هزینه بسیاری خرج می‌شود؛ و الویت آن‌ها سلامت کارکنانشان است و عقیده دارند هر چه کارمندان سالم‌تر باشند، بازدهی کار بیشتر خواهد بود. در این کمپانی که یکی از سالم‌ترین کمپانی‌ها در دنیاست، کارکنان تشویق می‌شوند که به‌جای نشستن روی صندلی، روی یک توپ مخصوص بنشینند. این توپ هنگام کار کردن باعث تقویت عضلات و حفظ تعادل می‌شود. پس حتماً این کار را امتحان کنید.

لباس‌های راحت بپوشید

در بعضی از شرکت‌ها، نوع پوشش خیلی سخت‌گیرانه است، مثلاً حتماً باید کت‌شلوار بپوشید. ولی اگر امکان این برایتان وجود دارد که هرازگاهی لباس‌های راحت بپوشید، حتماً این کار را بکنید. چون تأثیر بسیاری در کیفیت کارتان می‌گذارد.

به‌علاوه تحقیقات انجام‌گرفته نشان داده‌اند که اگر به مدت 50 هفته هرروز لباس راحت بپوشید، 125 کالری بیشتر در روز و 6250 کالری بیشتر در سال، می‌سوزانید. گفته می‌شود که اگر لباس راحت و به‌خصوص کفش راحت بپوشید، تحرکتان در محل کارتان بیشتر خواهد بود.

از ایمیل زدن‌های داخلی اجتناب کنید

اگر تمام مدت روز پشت میزتان بنشینید، آسیب زیادی به پاهایتان می‌زنید. تحقیقات انجام‌گرفته نشان می‌دهد که از سال 1950 میزان بی‌تحرکی در کارهای دفتری، 83 درصد بیشتر شده است؛ و بزرگ‌ترین علت آن وابستگی زیاده از حد ما به فنّاوری است؛ و این امر باعث شده که تحرک کمتری برای انجام و تحویل کارهای روزانه‌مان داشته باشیم.

اما برای سلامتی خودتان هم که شده، سعی کنید از ایمیل‌های داخلی اجتناب کنید. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید باکسی در محل کارتان صحبت کنید، بروید و به‌شخصه با او صحبت کنید و جوابتان را بگیرید. بهتر است از پله‌ها استفاده کنید، چون قلب و عضلات را به تحرک درمی‌آورد.

زمانی را برای ایستادن مشخص کنید

در ابتدا ممکن است احمقانه به نظر برسد؛ اما اگر هر بیست دقیقه یک‌بار از صندلی‌تان بلند شوید، حتی به مدت یکی دو دقیقه، احتمال ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی در شما کاهش می‌یابد.

طی تحقیقات انجام‌گرفته 45 درصد زنان و 37 درصد مردان اعتراف کرده‌اند که کمتر از سی دقیقه در روز در محل کارشان سرپا می‌ایستند؛ و این موضوع به‌خوبی بیانگر این است که چرا ما باید بی‌تحرکی را جدی بگیریم.

اگر شما در بلند شدن از جایتان تنبلی می‌کنید، می‌توانید برای خودتان یک برنامه برای ایستادن تعیین کنید. هر 20 یا 30 دقیقه یک‌بار از جایتان بلند شوید و پاهایتان را بکشید. همچنین این کار علاوه بر استراحت بدن، باعث باز شدن مغزتان هم می‌شود.

مترجم: فرجی

منبع : بیست ستون




:: موضوعات مرتبط: علمی , آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: پشت میز , نشستن , سیگار , ورزش , پا , دست , بیمار , قلب , کمردرد , سرطان ,
:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 261
|
تعداد امتیازدهندگان : 80
|
مجموع امتیاز : 80
ن : ahmadkia
ت : دو شنبه 4 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');